III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Warunek
zostanie wstępnie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane
oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, które
stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Warunek
zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje
środkami finansowymi lub posiada zdolność kredytową na kwotę nie
mniejszą niż: 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100
groszy).
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość
lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający
przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski
w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie
wykonał lub należycie wykonuje co najmniej jedno zamówienie polegające
na dostawie wraz z instalacją, uruchomieniem, szkoleniem i wdrożeniem
cyfrowego sprzętu łączności radiowej, obejmującej konsole
dyspozytorskie, stacje retransmisyjne, radiotelefony bazowe,
radiotelefony przenośne i radiotelefony przewoźne w standardzie ETSI
DMR, o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto.
2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w
okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie
wykonał lub należycie wykonuje co najmniej jedno zamówienie polegające
na dostawie i uruchomieniu oprogramowania dyspozytorskiego - minimum 15
konsol radiowych dla standardu DMR - obsługujących system minimum 5
przemienników.
Wzór wykazu zamówień zrealizowanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5
lat stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ
Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia:
3 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skierował do realizacji zamówienia
osoby legitymujące się następującymi kwalifikacjami i doświadczeniem:
a) Jedną osobę - Kierownika Projektu, który w ciągu ostatnich 5 lat
kierował projektem polegającym na dostawie i uruchomieniu urządzeń
radiokomunikacyjnych w standardzie ETSI DMR.
b) Co najmniej trzy osoby – Specjaliści, którzy w ciągu ostatnich 5 lat
brali udział w co najmniej jednym projekcie polegającym na dostawie i
uruchomieniu urządzeń radiokomunikacyjnych w standardzie ETSI DMR.
4 W zakresie instalacji i konfiguracji serwerów, macierzy,
oprogramowania
Wykonawca ma obowiązek zapewnić odpowiednią kadrę osobową dedykowaną do
przeprowadzenia wdrożenia, składająca się co najmniej z:
a) Jednej osoby - projektanta posiadającego uprawnienia w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
telekomunikacyjnych bez ograniczeń.
b) Jednej osoby - kierownika projektu posiadającego kwalifikacje
zawodowe w zakresie zarządzania projektami, w tym co najmniej
zarządzanie dwoma projektami o wartości powyżej 320.000 zł, w okresie 5
lat. Kierownik projektu musi posiadać uprawnienia w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych bez ograniczeń. Kierownik projektu musi posiadać
certyfikat z metodyki zarządzania projektami co najmniej Prince 2 lub
inny równoważny.
c) Dwóch inżynierów certyfikowanych przez producenta posiadanego przez
Zamawiającego oprogramowania do rejestracji i zarządzania wideo „Genetec
Security Center – certyfikat poziom 2”
d) Możliwe jest łączenie ww. kompetencji.
Wzór wykazu osób przewidzianych do realizacji zamówienia stanowi
Załącznik nr 4a do SIWZ.
Uwaga:
W przypadku, gdy wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy
większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien on
wyodrębnić i podać wartość realizowanego zamówienia, o którym mowa
powyżej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub
we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk
osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją
o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Nie
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH
PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY
PZP:
DO
OFERTY WYKONAWCA DOŁĄCZA w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega
wykluczeniu:
1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 25a ust.1 ustawy PZP
(sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ).
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu
wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza
informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.2.1.
SIWZ.
NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO WYKONAWCA, którego oferta została oceniona
najwyżej, zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5
dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów,
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp, tj.: UWAGA:
Zamawiający dokonując oceny i badania ofert kierować się będzie
wykładnią przepisów dokonaną w wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii
Europejskiej z dnia 4 maja 2017r., C-387/14.
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej oraz zdolności technicznej
lub zawodowej Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc przed
upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny
Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej
wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w
wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego
warunku udziału w postępowaniu.
b) Wykazu zrealizowanych zamówień (sporządzony wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4 do SIWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz,
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających
czy te zamówienia zostały wykonane należycie, w szczególności informacji
o tym czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są:
- referencje,
- bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego
zamówienia były wykonywane,
- a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia o
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami (sporządzony wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4a do SIWZ).
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia wykonawcy, Zamawiający żąda następujących
dokumentów:
a) informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów składa informację z
odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub
administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy
informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13,
14 i 21 ustawy Pzp, z zachowaniem powyższego terminu.
b) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 15 ustawy Pzp –
oświadczenie o braku wydania wobec wykonawcy prawomocnego wyroku sądu
lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów
potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie
spłat tych należności;
c) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 22 ustawy Pzp –
oświadczenie wykonawcy braku orzeczenia wobec niego tytułem środka
zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zmówienia publiczne;
d) w zakresie określonym w art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy Pzp – odpisu z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia
na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
WYKONAWCA BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJĄCEGO zobowiązany jest, w terminie 3 dni
od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert
(http://bip.strazmiejska.lodz.pl), przekazać zamawiającemu oświadczenie o
przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do
zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,o których mowa w art.22
ust.1b (stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ):
1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego
zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,
musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub
ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 i ust.
5 pkt. 1 ustawy Pzp.
4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej
innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się
do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców
(dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa
w pkt 7.2.1. SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie.
Przy wspólnym ubieganiu się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o
przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
składa każdy z Wykonawców.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 5.1.1 -
5.1.3 SIWZ oceniane będzie łącznie.
Do złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia konieczne jest - pełnomocnictwo do reprezentowania
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać
przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
wymagane
dokumenty od podmiotów zagranicznych: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast
dokumentów wykazanych w pkt 7.4.2 SIWZ składa dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
- składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku
takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ
sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy
informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13,
14 i 21; Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że,
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem tego
terminu.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby
albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby,
której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez
wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów
odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Zamawiający na każdym etapie postępowania może wezwać wykonawców do
złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunku udziału w
postępowaniu, a jeżeli zachodzi uzasadniona podstawa do uznania, że
złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do
złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać
ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o
ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Wykonawca przed podpisaniem umowy winien dostarczyć Zamawiającemu:
- umowę regulującą współpracę, w przypadku wyboru oferty Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- umowę spółki cywilnej (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie
dołączył tego dokumentu do oferty).
Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3
ustawy Pzp, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty
dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w
rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.
570).
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wymaganych oświadczeń
lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami
internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający
pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę
oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których
mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca
zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę wymaganych oświadczeń lub
dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w
szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez
Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu
potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3
ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są
one aktualne.