- Zadania i obowiązki SM
- Struktura organizacyjna
- Podstawy prawne
- Majątek
- Sprawozdania finansowe
- Plany Zamówień Publicznych
- Sprzedaż
- Archiwum sprzedaży
- Ogłoszenia o naborze
- Zasady rekrutacji do Straży Miejskiej w Łodzi
- Ochrona danych osobowych
- Kontrola zarządcza
- Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
- Kontakt
- Sygnalista
- Deklaracja dostępności
Procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych w Straży Miejskiej w Łodzi
Zasady szczegółowe zgłaszania wystąpienia naruszeń prawa
Osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń są pracownicy Wydziału Kontroli i Skarg:
1. Naczelnik Wydziału Kontroli i Skarg Sławosz Krempiński, tel.: +48 (42) 250 22 75
2. Z-ca Naczelnika Wydziału Kontroli i Skarg Piotr Płoszka, tel.: +48 (42) 250 22 75
zwanymi dalej pracownikami wyznaczonymi.
Pracownik wyznaczony jest upoważniony również do utrzymywania komunikacji z Sygnalistą oraz innych czynności wskazanych w niniejszej procedurze.
Do katalogu spraw, które może zgłaszać Sygnalista należą:
- korupcja
- zamówienia publiczne
- usługi, produkty i rynki finansowe
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodności z wymogami
- bezpieczeństwo transportu
- ochrona środowiska
- ochrona radiologiczna i bezpieczeństwa jądrowego
- bezpieczeństwo żywności i pasz
- zdrowie i dobrostan zwierząt
- zdrowie publiczne
- ochrona konsumentów
- ochrona prywatności i danych osobowych
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesy finansowe skarbu państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej
- rynek wewnętrzny Unii Europejskiej, w tym publicznoprawne zasady konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych
- konstytucyjne wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej.
Sygnalista może przekazać zgłoszenie pisemnie, wskazując swój adres korespondencyjny, zwany dalej „adresem do kontaktu”.
Zgłoszenie pisemne może być dokonane:
- w formie listownej na adres: Straż Miejska w Łodzi -Wydział Kontroli i Skarg
ul. Wólczańska 121/123, 90-521 Łódź – w celu zapewnienia poufności zgłoszenia pismo powinno być umieszczenie w podwójnej kopercie oraz opatrzenie dopiskiem „SYGNAŁ” na obydwy kopertach.
- w formie elektronicznej na adres epuap /StrazMiejskawLodzi/sygnalista
W przypadku, gdy zgłoszenie zostało przyjęte przez nieupoważnionego pracownika/komórkę organizacyjną Straży Miejskiej, pracownik ten jest obowiązany do:
- nieujawniania informacji mogących skutkować ustaleniem tożsamości osoby dokonującej zgłoszenia lub osoby, której dotyczy zgłoszenie;
- przekazania zgłoszenia do wyznaczonego pracownika Wydziału Kontroli i Skarg z zachowaniem całkowitej poufności.
W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych, Sygnalista winien wskazać w zgłoszeniu co najmniej następujące elementy:
- dane dotyczące Sygnalisty (imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko), w tym adres do kontaktu;
- datę i miejsce sporządzenia;
- dane osoby/osób, które dopuściły się lub mogą dopuścić się naruszeń prawa będących przedmiotem zgłoszenia (imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko);
- opis ww. naruszeń prawa wraz z okolicznościami ich zajścia oraz datami, a w przypadku naruszeń potencjalnych – uzasadnienie tego przypuszczenia;
- opis rzeczywistych i potencjalnych skutków tychże naruszeń;
- działania podjęte przez Sygnalistę w celu eliminacji naruszeń prawa bądź ich skutków (w tym wcześniejsze zgłoszenia np. do przełożonych), o ile takowe miały miejsce albo ryzyka ich wystąpienia;
- zebrane przez składającego zgłoszenie dowody na potwierdzenie stanu faktycznego albo potencjalnego, np. dokumenty, świadkowie, o ile takowe istnieją.
Celem ułatwienia sporządzania i obsługi zgłoszeń wprowadza się wzór stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej procedury.
Zgłoszenia anonimowe nie będą podlegały procedowaniu.